Saturday, February 12, 2011

PEMBEBASAN MESIR !!!

Alhamdulillah setinggi-tinggi syukur ke hadrat Illahi. Dengan nikmat Iman dan nikmat Islam yang telah dianugerahkan olehNya, akhirnya masa yang dinanti-nanti telah pun tiba. Dimana, usaha pemerintahan 30 tahun Hosni Mubarak dapat digulingkan.

Akhirnya Mesir kini sunyi selepas 18 hari berperang mempertahankan sekali gus terus cuba mengekalkan agar mesir terus menjadi sebuah Negara Islam walaupun risiko kehilangan nyawa yang bakal dihadapi adalah sangat tinggi. Sekalipun itu bukanlah alasan untuk berhenti berjuang tapi itulah kunci utama untuk mereka berjuang.

Hari ini rakyat di bumi anbiya’ itu sudah mampu tersenyum dengan penggulingan tersebut dan mereka telah berjaya membuka Mata Dunia, kelelahan dalam perjuangan yang tulus pasti diakhiri dengan natijah yang telah Allah tetapkan. Hanya tinggal YAKIN dan TIDAK SEKALI-KALI BERPUTUS ASA.

Hal ini sepatutnya menjadi iktibar buat muda mudi yang meneruskan perjuangan wasilah dakwah kepada Allah. Mesti berani bersuara dan sentiasa bersedia walaupun berhadapan dengan risiko yang tinggi tidak lain dan tidak bukan hanya ingin melihat hak rakyat dan agama terbela.

No comments:

Post a Comment

.:PMKIAS:.

.:PMKIAS:.