Sunday, June 6, 2010

PMKIAS Terima Kunjungan dari Negeri Jelapang Padi


Kira-kira jam 9 pagi ini, 6 Jun 2010 PMKIAS sekali lagi menyambut kunjungan rombongan daripada negeri Jepalang Padi. Rombongan daripada SMK Sg. Layar, Sg. Petani, Kedah itu tiba bersama 2 buah bas yang kira-kira lebih 80 orang semuanya termasuk beberapa orang guru pengiring.

Menurut Ust Mahizan Mat Lazim yang merupakan ketua rombongan, penglibatan pelajar yang terdiri daripada pelajar tingkatan 1 dan 2 adalah sebagai asas permulaan pendedahan awal kepada para pelajar khusus dalam membiasakan pelajar dalam bidang pengajian bahasa Arab memandangkan sekolah SMK Sg. Layar akan membuka kelas Bahasa Arab tahun hadapan.
Seharusnya tindakan proaktif ini patut dipuji dan dicontohi sekolah-sekolah lain. Rombongan yang tiba di Tanah Serendah Sekebun Bunga ini kira-kira subuh ini juga dan bersolat subuh di masjid Kubang Kerian. Rombongan ini telah memilih Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) sebagai destinasi utama mereka di negeri Tadahan Wahyu ini. Ketibaan mereka telah disambut oleh Ust Faizol b. Hussin (Peg.Publisiti & Perhubungan KIAS), Al-Akh Khairul Anam Razali (Presiden PMKIAS) dan beberapa orang pimpinan PMKIAS.

Majlis ringkas menyambut kehadiran rombongan dimulakan dengan ucapan aluan oleh Presiden PMKIAS, Ust Mahizan selaku ketua rombongan dan akhirnya Ust Faizol memberikan taklimat berkaitan KIAS. Seusai jamuan, rombongan tidak melepaskan peluang untuk menyaksikan sendiri dan menyentuh binaan bersejarah Masjid Kampung Laut yang berusia lebih 300 tahun. Rombongan kemudiannya berangkat untuk ke destinasi seterusnya kira-kira sekitar lewat 11.00 pagi.

No comments:

Post a Comment

.:PMKIAS:.

.:PMKIAS:.